Blog

Moje TOP SEO nástroje: Výběr experta

Zajímá vás, se kterými SEO nástroji nejraději pracuje SEO agentura Digitalplace? Pojďte se podívat na naše favority! Pro zlepšení výkonnosti webových stránek si nemohu vystačit bez široké škály nástrojů. Ty mi pomáhají s analýzou dat, usnadňují práci a zpřehledňují výsledky. Pro lepší orientaci jsem nástroje seskupil podle SEO úkonů, které provádíme. To vám pomůže rychle najít nástroj podle konkrétní potřeby. Pokud chcete ušetřit čas čtením a vědět jen dva nástroje, které jsou placené a nevíte jestli mají smysl, tak ano, mají a jmenují se Collabim a Ahrefs.

Analytika a hodnocení webových stránek

Když jde o analýzu a hodnocení webu, dávám přednost:

  • SiteProfiler: S ním rychle získám pohled na charakteristiku webu, např. autoritu domény, spolehlivost webu a další.
  • LinkMiner: Ideální nástroj pro sledování zpětných odkazů a monitorování jejich vývoje.
  • Screaming Frog: Perfektní pro analýzu on-page prvků.

OFF-PAGE analýza

Mými hlavními nástroji pro tuto kategorii jsou:

  • Ahrefs: Renomovaná sada nástrojů pro sledování zpětných odkazů a SEO analýzu. Používáme na denní bázi.
  • SEMrush: Možná nejvíce kompletní nástroj pro SEO na trhu.
  • Majesticseo: Dříve rovnocenný konkurent Ahrefs, nyní jeho menší bráška, ale poskytuje jiný pohled na stejná data.
  • Marketingminer: Filip Podstavec ví, co správný linkbuilder potřebuje.

ON-PAGE analýza

V této oblasti většinou sáhnu po:

Klíčová slova a jejich analýza

Zde preferuji:

  • Collabim: Nabízí různé nástroje, včetně simulátoru vyhledávače.
  • OpenRefine: Pro práci s velkým množstvím dat.
  • Google Ads & Sklik: Pro analýzu a návrhy klíčových slov.
  • SEMOR: užitečný nástroj od Vítka, taková konkurence mezi Collabimem a Marketingminerem.

SEO Copywriting

Když píšu texty, často využívám:

  • Collabim: Pro návrhy a analýzu klíčových slov.
  • SEMrush SEO Writing Assistant: Pro optimalizaci textů.
  • WordCounter: Pro analýzu a statistiku textu.
  • SERPchecker: Pro analýzu výsledků vyhledávání a hledání relevantních odkazů.
  • ChatGPT: Pro inspiraci a někdy jako hrubý náčrt obsahu článku.

Chrome rozšíření aplikace

Je to kapitola sama o sobě, rozšíření využívám ještě více, ale tu je výběr těch zajímavých. Používá se to pro nejčastěji pro on-page analýzu, ale to není všechno.

  • SEO META in 1 Click – boží aplikace, která ukáže vše důležité na jednom místě
  • Mozbar – MOZ asi netřeba představovat
  • NoIndex Nofollow checker – na doplnění chybějících údajů z výše uvedených apek.

Doufám, že můj přehled vám poslouží při výběru nejlepších SEO nástrojů pro vaše potřeby! Kdybych měl vybrat dva placené nástroje, které využíváme nejčastěji, tak je to Ahrefs a Collabim, kde se investice vyplatila 100%.

 

Autor: Tomáš Stýskala

SEO specialista