Blog

Nejčastější dotazy na PPC reklamu

Ptáte se na dotazy ve stylu: Co je to PPC reklama, jaké jsou výhody, její cena, jak měřit PPC reklamu, jaké jsou druhy PPC reklamy a jaké jsou obecné pravidla pro PPC reklamu?

I. Co je to PPC reklama?

II. Jaké jsou výhody PPC reklamy?

III. Jaká je cena PPC reklamy?

IV. Jaké jsou nejdůležitější druhy PPC reklamy?

V. Jaké jsou možnosti zacílení pro PPC reklamu?

VI. Jaké jsou pravidla pro PPC reklamu?

VII. Jak mohu měřit úspěch své PPC kampaně?

Co je to PPC reklama?

PPC reklama (ze slova Pay Per Click) je online reklamní technika, která vám umožňuje platit za kliknutí vámi reklamou propagovaných produktů a služeb. Toto je forma placeného nákladů na kliknutí, což je jedna z nejúčinnějších forem online reklamy. Můžete si také vybrat cílené publikum a cílit svou reklamu na specifické skupiny lidí s určitým profilem. V prostědí ČR se jedná o reklamu Google Ads a Seznam Sklik, tedy pro vyhledávače Google.cz a Seznam.cz

Výhody PPC reklamy jsou:

  • Rychlé výsledky – PPC reklama je cílená a poskytuje okamžité výsledky.
  • Měřitelnost – můžete sledovat účinnost kampaně pomocí nástrojů jako je Google Analytics.
  • Flexibilita – můžete rychle měnit své inzeráty a přizpůsobit je aktuálním potřebám publika.
  • Sledovatelnost – můžete analyzovat úspěšnost kampaně, sledovat konverze a zaměřit se na nejúčinnější slova klíče.
  • Nízké pořizovací náklady – můžete začít s PPC reklamou s malým rozpočtem.

Jaká je cena PPC reklamy?

Cena PPC reklamy se liší podle mnoha faktorů, včetně konkrétního klíčového slova, cílového trhu a typu reklamy. Nejběžnější způsob zjistit přesnou cenu je vyzkoušet a otestovat různá klíčová slova a nastavení reklamy, abyste zjistili, které budou pro váš cílový trh nejvíce efektivní.

Jaké jsou nejdůležitější druhy PPC reklamy?

Nejdůležitější druhy PPC reklamy jsou: produktové reklamy (nově Performance Max), textové reklamy, obrázkové reklamy, dynamické reklamní sestavy, vyhledávací reklamy a remarketingové kampaně. Níže uvádíme náhled na Performance Max kampaň na Google.cz, základ každého eshopu.

Jaké jsou možnosti zacílení pro PPC reklamu?

  1. Kontextové zacílení: reklamy jsou zacíleny na konkrétní stránky a slova, která uživatel napíše do vyhledávání.
  2. Geografické zacílení: reklamy jsou zacíleny podle geografické polohy uživatele.
  3. Zacílení na zákazníka: reklamy jsou zacíleny na demografické údaje, zájmy a historii předchozích nákupů uživatele.
  4. Remarketing: reklamy jsou zacíleny na uživatele, kteří navštívili váš web.
  5. Zacílení podle časového rozvrhu: reklamy se zobrazí ve specifický čas, aby byly účinnější.
  6. Cílení na zařízení: reklamy jsou zacíleny na určité typy zařízení, jako jsou počítače, chytré telefony, tablety atd.

Jaké jsou pravidla pro PPC reklamu?

  • Stanovte cílovou skupinu a určete si cíl pro svůj PPC reklamní účet.
  • Vyberte společnost, se kterou chcete spolupracovat.
  • Zvolte správné klíčové slovo nebo fráze pro svou reklamu.
  • Omezte svůj výběr klíčových slov na ty, které budou pro vaši značku nejvhodnější.
  • Nastavte odpovídající rozpočet pro svou kampaň.
  • Zvolte formát reklamy, který bude mít nejlepší efekt.
  • Připravte poutavou a provokující reklamu.
  • Monitorujte a vyhodnocujte výsledky svého PPC účtu.
  • Aktualizujte a optimalizujte nastavení reklamní kampaně, aby dosáhly co nejlepších výsledků.

Jak mohu měřit úspěch své PPC kampaně?

Je rozdíl vyhodnocení reklamy pro firmu, která nabízí službu a eshop. U Eshopu je nejčastějších ukazatelem PNO, tedy podíl nákladů na obrat (někdy se používá ROAS, ale podstata je stejná). PNO například říká, že PPC kampaně měli nákladovost 20% z celkového obratu.

U měření úspěšnosti PPC reklamy pro firmu se službou je to individuální. Záleží na sledovaném cíli, nejčastěji se jedná o splnění cíle kontaktování firmy – nejlépe se měří počet odeslaných kontaktních formulářů. Poté není nic jednoduššího, než spočítat, kolik nás stál vyplněný jeden formulář. Formulář ještě není zákazník, proto je třeba přepočítat na % úspěšnosti získání zákazníka a kolik vám přinese velikost objednávky.

Oblíbené články: